Däckpartner driftar nu sin jourverksamhet helt själv, utan mellanhänder eller externa aktörer, vilket garanterar korta väntetider och transparent prissättning. Morgan på Däckpartner/Södertörns Däckservice ansvarar för samtliga inkommande samtal och koordinerar insatserna.
– Varje dag handlar det om att snabbt identifiera problemet, lokalisera närmaste tillgängliga däckverkstad i vårt nätverk och se till att hjälpen kommer ut så fort som möjligt. Vi vet att stillestånd kostar pengar för transportföretagen, så vi arbetar ständigt för att minimera den tiden, säger Morgan.
Från det att samtalet kommer in tar det oftast knappt en timme innan en tekniker är på plats, beroende på plats och trafikförhållanden.
En jourtjänst byggd för transportbranschen
Med en helt egen jourverksamhet kan Däckpartner erbjuda en tjänst som är skräddarsydd för branschens behov. Kedjan har redan ett starkt nätverk av professionella däckverkstäder som är specialiserade på tung trafik.
Jourtjänsten är öppen för alla åkerier, oavsett storlek.