Det återlanserade varumärket kommer med en ny logotyp och visuell design.
Nokian återlanserar Nordman som fristående däckmärke
Produktnytt
12 september 2023
Text: Jonna Jansson Foto: Nokian Tyres
Nu återlanserar Nokian Tyres sin Nordman-produktfamilj som ett fristående däckmärke. Efter nylanseringen erbjuder Nokian Tyres däck under två varumärken, Nokian Tyres och Nordman, där Nokian Tyres fortsätter att vara huvudvarumärke.
Däckmärkena Nokian Tyres och Nordman har sina egna identiteter. De är båda gjorda med den senaste och mest avancerade däckteknologin. Syftet med återinförandet av Nordman är att tillgodose fler konsumentbehov och bidra till att förenkla konsumenternas däckval.
– Nordman breddar och stärker Nokian Tyres erbjudande mot våra olika konsumentgrupper och B2B-kunder. Vi kommer att kunna tillgodose våra nordiska kunder med den mest omfattande produktportföljen på marknaden och samtidigt stödja tillväxten i Nordamerika, säger Anna Hyvönen, Nokian Tyres EVP för personbilsdäck och Vianor.
Produktfamiljen Nordman lanserades ursprungligen 2004. Inför nylanseringen av varumärket har en ny logotyp och visuell design tagits fram, inklusive nydesignade däcksidor och en fräsch slogan: "Nordman – Tires for your direction".
De första produkterna under det nylanserade varumärket är de dubbade vinterdäcken Nordman North 9 och Nordman North 9 SUV. Däcken kommer att finnas tillgängliga hos Nokian Tyres återförsäljare i hela Norden, USA och Kanada redan i höst. Produktportföljen kommer sedan att expandera gradvis för att täcka vinter-, sommar-, allväder- och året-runt-segmenten, för en bred marknadstäckning.